Wysyłka tylko na terenie Niemiec
Skontaktuj się z nami: +49 (0) 2933 / 9735-0

Ogólne warunki handlowe z informacjami dla klientów

Spis treści

1. Zakres zastosowania
2. Zawarcie umowy
3. Prawo do anulowania
4. Ceny i warunki płatności
5. Warunki dostawy i wysyłki
6. Zachowanie tytułu własności
7. Odpowiedzialność za wady (rękojmia)
8. Specjalne warunki przetwarzania towarów zgodnie z określonymi specyfikacjami klienta
9. Realizacja kuponów promocyjnych
10. Realizacja bonów podarunkowych
11. Prawo właściwe
12. Miejsce jurysdykcji
13. Alternatywne metody rozwiązywania sporów

1) Zakres zastosowania

1.1 Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe (zwane dalej „OWH”) spółki Assheuer + Pott GmbH & Co. KG (zwanej dalej „Sprzedawcą”) mają zastosowanie do wszystkich umów zawieranych między konsumentem lub przedsiębiorcą (zwanym dalej „Klientem”) a Sprzedawcą dotyczących wszystkich towarów i/lub usług prezentowanych w sklepie internetowym Sprzedawcy. Niniejszym odrzuca się włączenie własnych warunków Klienta, chyba że uzgodniono inaczej.

1.2 Niniejsze OWH mają odpowiednie zastosowanie do umów dostawy voucherów, chyba że wyraźnie uzgodniono inaczej.

1.3 Konsumentem w rozumieniu niniejszych OWH jest każda osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej w celach, które w przeważającej mierze nie są związane z jej działalnością handlową, gospodarczą lub zawodową. Przedsiębiorcą w rozumieniu niniejszych OWH jest osoba fizyczna, prawna lub spółka osobowa posiadająca zdolność do czynności prawnych, która przy zawieraniu czynności prawnej działa w ramach swojej działalności handlowej lub niezależnej działalności zawodowej.

2) Zawarcie umowy

2.1 Opisy produktów zawarte w sklepie internetowym sprzedawcy nie stanowią wiążących ofert ze strony sprzedawcy, ale służą do złożenia wiążącej oferty przez klienta.

2.2 Klient może złożyć ofertę za pośrednictwem formularza zamówienia online zintegrowanego ze sklepem internetowym sprzedawcy. Po umieszczeniu wybranych towarów w wirtualnym koszyku i przejściu przez elektroniczny proces składania zamówienia klient składa prawnie wiążącą ofertę umowną w odniesieniu do towarów znajdujących się w koszyku, klikając przycisk kończący proces składania zamówienia.

2.3 Sprzedawca może zaakceptować ofertę klienta w ciągu pięciu dni,
- poprzez przesłanie klientowi pisemnego potwierdzenia zamówienia lub potwierdzenia zamówienia w formie tekstowej (faksem lub pocztą elektroniczną), przy czym decydujące znaczenie w tym zakresie ma otrzymanie potwierdzenia zamówienia przez klienta, lub
- poprzez dostarczenie klientowi zamówionych towarów, przy czym decydujące znaczenie ma otrzymanie towarów przez klienta, lub
- żądając zapłaty od klienta po złożeniu zamówienia.
Jeśli istnieje kilka z wyżej wymienionych alternatyw, umowa zostaje zawarta w momencie, w którym jedna z wyżej wymienionych alternatyw wystąpi jako pierwsza. Okres na przyjęcie oferty rozpoczyna się następnego dnia po wysłaniu oferty przez klienta i kończy się z końcem piątego dnia po wysłaniu oferty. Jeśli sprzedawca nie przyjmie oferty klienta w wyżej wymienionym terminie, uznaje się to za odrzucenie oferty, w wyniku czego klient nie jest już związany swoim oświadczeniem woli.

2.4 W przypadku wybrania metody płatności oferowanej przez PayPal, płatność jest przetwarzana za pośrednictwem dostawcy usług płatniczych PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxembourg (zwanego dalej „PayPal”), z zastrzeżeniem Warunków korzystania z usługi PayPal, dostępnych pod adresem https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/useragreement-full lub - jeśli klient nie posiada konta PayPal - z zastrzeżeniem warunków płatności bez konta PayPal, dostępnych pod adresem https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/privacywax-full. Jeśli klient płaci za pomocą metody płatności oferowanej przez PayPal, którą można wybrać w procesie składania zamówienia online, sprzedawca deklaruje przyjęcie oferty klienta już w momencie kliknięcia przez klienta przycisku kończącego proces składania zamówienia.

2.5 W przypadku wybrania metody płatności „Amazon Payments”, płatność jest przetwarzana za pośrednictwem dostawcy usług płatniczych Amazon Payments Europe s.c.a., 38 avenue John F. Kennedy, L-1855 Luxembourg (dalej: „Amazon”), z zastrzeżeniem Umowy Użytkownika Amazon Payments Europe, którą można wyświetlić na stronie https://payments.amazon.de/help/201751590. Jeśli klient wybierze „Amazon Payments” jako metodę płatności podczas procesu składania zamówienia online, wydaje również zlecenie płatnicze Amazon, klikając przycisk kończący proces składania zamówienia. W takim przypadku sprzedawca deklaruje przyjęcie oferty klienta już w momencie, w którym klient inicjuje proces płatności, klikając przycisk kończący proces zamówienia.

2.6 W przypadku składania oferty za pośrednictwem formularza zamówienia online sprzedawcy, tekst umowy jest zapisywany przez sprzedawcę po zawarciu umowy i wysyłany do klienta w formie tekstowej (np. e-mail, faks lub list) po wysłaniu zamówienia klienta. Sprzedawca nie udostępni tekstu umowy poza tą formą. Jeśli klient założył konto użytkownika w sklepie internetowym sprzedawcy przed wysłaniem zamówienia, dane zamówienia są archiwizowane na stronie internetowej sprzedawcy i klient może uzyskać do nich bezpłatny dostęp za pośrednictwem swojego chronionego hasłem konta użytkownika, wprowadzając odpowiednie dane logowania.

2.7 Przed złożeniem wiążącego zamówienia za pośrednictwem internetowego formularza zamówienia sprzedawcy, klient może rozpoznać ewentualne błędy wejściowe, uważnie czytając informacje wyświetlane na ekranie. Skutecznym środkiem technicznym służącym do lepszego rozpoznawania błędów wprowadzania danych może być funkcja powiększenia przeglądarki, która powiększa wyświetlacz na ekranie. Klienci mogą poprawiać swoje wpisy podczas elektronicznego procesu zamawiania za pomocą zwykłych funkcji klawiatury i myszy, dopóki nie klikną przycisku kończącego proces zamawiania.

2.8 Do zawarcia umowy dostępny jest wyłącznie język niemiecki.

2.9 Zamówienia są zazwyczaj przetwarzane i nawiązywany jest kontakt za pośrednictwem poczty elektronicznej i automatycznego przetwarzania zamówień. Klient musi upewnić się, że adres e-mail podany przez niego w celu realizacji zamówienia jest prawidłowy, tak aby wiadomości e-mail wysyłane przez sprzedawcę mogły być odbierane pod tym adresem. W szczególności, korzystając z filtrów SPAM, klient musi upewnić się, że wszystkie wiadomości e-mail wysyłane przez sprzedawcę lub osoby trzecie, którym sprzedawca zlecił przetworzenie zamówienia, mogą zostać dostarczone.

3) Prawo do anulowania

3.1 Konsumentom zasadniczo przysługuje prawo do odstąpienia od umowy.

3.2 Więcej informacji na temat prawa do anulowania można znaleźć w polityce anulowania sprzedawcy.

4) Ceny i warunki płatności

4.1 O ile w opisie produktu sprzedawcy nie podano inaczej, podane ceny są cenami całkowitymi, które zawierają ustawowy podatek VAT. Wszelkie dodatkowe koszty dostawy i wysyłki zostaną wskazane osobno w opisie danego produktu.

4.2 Opcje płatności zostaną przedstawione klientowi w sklepie internetowym sprzedawcy.

4.3 W przypadku uzgodnienia płatności zaliczki przelewem bankowym, płatność jest wymagalna niezwłocznie po zawarciu umowy, chyba że strony uzgodniły późniejszy termin płatności.

4.4 W przypadku wybrania metody płatności „PayPal Credit” (płatność w ratach za pośrednictwem systemu PayPal) sprzedawca przenosi swoje roszczenie o płatność na PayPal. Przed zaakceptowaniem oświadczenia sprzedającego o cesji PayPal przeprowadza kontrolę kredytową przy użyciu przesłanych danych klienta. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmówienia klientowi skorzystania z metody płatności „PayPal Credit” w przypadku negatywnego wyniku kontroli. Jeśli metoda płatności „Kredyt PayPal” zostanie zatwierdzona przez PayPal, klient musi zapłacić kwotę faktury firmie PayPal zgodnie z warunkami określonymi przez sprzedawcę, o których klient jest informowany w sklepie internetowym sprzedawcy. W takim przypadku klient może dokonać płatności na rzecz PayPal wyłącznie ze skutkiem umorzenia długu. Sprzedawca pozostaje jednak odpowiedzialny za ogólne zapytania klientów, np. dotyczące towarów, czasu dostawy, wysyłki, zwrotów, reklamacji, oświadczeń o odwołaniu i dostaw lub not kredytowych, nawet w przypadku cesji roszczeń.

4.5 W przypadku wybrania metody płatności zakup na konto za pośrednictwem Unzer, cena zakupu jest należna po dostarczeniu towarów i wystawieniu faktury. W takim przypadku cena zakupu musi zostać zapłacona firmie Unzer GmbH, Vangerowstr. 18, 69115 Heidelberg (zwanej dalej „Unzer”) w ciągu 14 (czternastu) dni od otrzymania faktury bez potrąceń. Metoda płatności zakup na konto wymaga pomyślnego sprawdzenia zdolności kredytowej przez Unzer. Jeśli klient jest upoważniony do korzystania z metody płatności zakup na konto po sprawdzeniu zdolności kredytowej, płatność jest przetwarzana we współpracy z firmą Unzer, na którą sprzedawca przenosi swoje roszczenie o zapłatę. W takim przypadku klient może dokonać płatności na rzecz Unzer wyłącznie ze skutkiem umorzenia długu. Sprzedawca pozostaje odpowiedzialny za ogólne zapytania klientów, np. dotyczące towarów, czasu dostawy, wysyłki, zwrotów, reklamacji, powiadomień o anulowaniu i zwrotów lub not kredytowych, nawet jeśli wybrano metodę płatności zakup na konto za pośrednictwem Unzer.

Metoda płatności zakup na konto za pośrednictwem Unzer jest wykluczona,
- jeśli wartość zamówienia jest niższa niż 25,00 euro,
- jeśli adres dostawy podany przez klienta nie jest identyczny z adresem rozliczeniowym, w szczególności jeśli jako adres dostawy podano Packstation lub skrytkę pocztową, lub
- jeśli klient nie osiągnął jeszcze wieku 18 lat.

Sprzedawca zastrzega sobie również prawo do oferowania metody płatności zakup na konto za pośrednictwem Unzer tylko do określonej wielkości zamówienia i do odrzucenia tej metody płatności, jeśli określona wielkość zamówienia zostanie przekroczona. W takim przypadku sprzedawca poinformuje klienta o odpowiednim ograniczeniu płatności w informacjach o płatności w sklepie internetowym.

4.6 W przypadku wybrania metody płatności polecenie zapłaty za pośrednictwem Unzer, płatność jest przetwarzana za pośrednictwem dostawcy usług płatniczych Unzer GmbH, Vangerowstr. 18, 69115 Heidelberg (zwanego dalej „Unzer”), któremu sprzedawca ceduje swoje roszczenie o zapłatę. Przed zaakceptowaniem oświadczenia sprzedawcy o cesji Unzer przeprowadza kontrolę kredytową na podstawie przekazanych danych klienta. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy klientowi skorzystania z metody płatności polecenia zapłaty za pośrednictwem Unzer, jeśli wynik kontroli jest negatywny. Jeśli metoda płatności poleceniem zapłaty za pośrednictwem Unzer jest autoryzowana przez Unzer, Unzer pobierze kwotę faktury z rachunku bankowego klienta po wystawieniu upoważnienia do polecenia zapłaty SEPA, ale nie przed upływem terminu powiadomienia wstępnego. Powiadomienie wstępne to dowolna informacja (np. faktura, polisa, umowa) skierowana do klienta, która zapowiada obciążenie rachunku w drodze polecenia zapłaty SEPA. Jeśli polecenie zapłaty nie zostanie uznane z powodu niewystarczających środków na koncie lub z powodu podania nieprawidłowych danych bankowych lub jeśli klient sprzeciwi się poleceniu zapłaty, mimo że nie jest do tego uprawniony, klient poniesie opłaty poniesione przez odpowiednią instytucję kredytową w wyniku obciążenia zwrotnego, jeśli jest za to odpowiedzialny.

Metoda płatności polecenia zapłaty za pośrednictwem Unzer jest wykluczona,
- jeśli wartość zamówienia jest niższa niż 25,00 euro,
- jeśli adres dostawy podany przez klienta nie jest identyczny z adresem rozliczeniowym, w szczególności jeśli jako adres dostawy podano Packstation lub skrytkę pocztową, lub
- jeśli klient nie osiągnął jeszcze wieku 18 lat.

Sprzedawca zastrzega sobie również prawo do oferowania metody płatności za pomocą polecenia zapłaty za pośrednictwem Unzer tylko do określonej wielkości zamówienia i do odrzucenia tej metody płatności, jeśli określona wielkość zamówienia zostanie przekroczona. W takim przypadku sprzedawca poinformuje klienta o odpowiednim ograniczeniu płatności w informacjach o płatności w sklepie internetowym.

5) Warunki dostawy i wysyłki

5.1 O ile nie uzgodniono inaczej, towary będą dostarczane poprzez wysyłkę na adres dostawy podany przez klienta. Adres dostawy podany w procesie przetwarzania zamówienia przez sprzedawcę jest decydujący dla realizacji transakcji.

5.2 Jeśli dostawa towarów nie dojdzie do skutku z przyczyn leżących po stronie klienta, klient poniesie uzasadnione koszty poniesione w związku z tym przez sprzedającego. Nie dotyczy to kosztów przesyłki zwrotnej, jeśli klient skutecznie skorzysta z prawa do odstąpienia od umowy. Jeśli klient skutecznie skorzysta z prawa do odstąpienia od umowy, do kosztów zwrotu stosuje się postanowienie polityki anulowania sprzedawcy.

5.3 Odbiór własny nie jest możliwy ze względów logistycznych.

5.4 Vouchery są wydawane klientowi w następujący sposób:
- za pobranie
- pocztą elektroniczną

6) Zachowanie tytułu własności

Jeśli sprzedający dokona płatności z góry, zachowuje on prawo własności do dostarczonych towarów do momentu całkowitej zapłaty należnej ceny zakupu.

7) Odpowiedzialność za wady (rękojmia)

7.1 Jeżeli zakupiona rzecz jest wadliwa, zastosowanie mają przepisy o ustawowej odpowiedzialności za wady.

7.2 Jeśli klient działa jako konsument, jest on proszony o złożenie skargi do dostawcy na dostarczone towary z oczywistymi uszkodzeniami transportowymi i poinformowanie o tym sprzedawcy. Jeśli klient tego nie zrobi, nie będzie to miało wpływu na jego ustawowe lub umowne roszczenia z tytułu wad.

8) Specjalne warunki przetwarzania towarów zgodnie z określonymi specyfikacjami klienta

8.1 Jeśli, zgodnie z treścią umowy, sprzedawca jest również odpowiedzialny za przetwarzanie towarów zgodnie ze specyfikacjami klienta oprócz dostarczania towarów, klient musi dostarczyć sprzedawcy wszystkie treści wymagane do przetwarzania, takie jak teksty, obrazy lub grafiki w formatach plików, formatowaniu, obrazach i rozmiarach plików określonych przez sprzedawcę oraz udzielić sprzedawcy niezbędnych praw użytkowania. Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za pozyskanie i nabycie praw do tych treści. Klient oświadcza i przyjmuje odpowiedzialność za zapewnienie, że ma prawo do korzystania z treści dostarczonych sprzedawcy. W szczególności klient zapewnia, że nie zostaną naruszone żadne prawa osób trzecich, w szczególności prawa autorskie, prawa do znaków towarowych i prawa osobiste.

8.2 Klient zwolni Sprzedawcę z odpowiedzialności z tytułu roszczeń osób trzecich, których mogą one dochodzić wobec Sprzedawcy w związku z naruszeniem ich praw poprzez umowne wykorzystanie treści Klienta przez Sprzedawcę. Klient ponosi również uzasadnione koszty niezbędnej obrony prawnej, w tym wszelkie opłaty sądowe i prawne w ustawowej wysokości. Nie ma to zastosowania, jeśli klient nie jest odpowiedzialny za naruszenie. W przypadku roszczenia osoby trzeciej klient jest zobowiązany do niezwłocznego, zgodnego z prawdą i pełnego przekazania sprzedającemu wszelkich informacji niezbędnych do zbadania roszczeń i obrony.

8.3 Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówień, jeśli treści dostarczone przez klienta naruszają prawne lub urzędowe zakazy lub obrażają zwykłą przyzwoitość. Dotyczy to w szczególności dostarczania treści antykonstytucyjnych, rasistowskich, ksenofobicznych, dyskryminujących, obraźliwych, zagrażających młodzieży i/lub gloryfikujących przemoc.

9) Realizacja kuponów promocyjnych

9.1 Bony, które są wydawane bezpłatnie przez sprzedawcę w ramach kampanii promocyjnych o określonym okresie ważności i które nie mogą być zakupione przez klienta (zwane dalej „bonami promocyjnymi”), mogą być realizowane wyłącznie w sklepie internetowym sprzedawcy i tylko w określonym okresie.

9.2 Kupony promocyjne mogą być realizowane wyłącznie przez konsumentów.

9.3 Poszczególne produkty mogą zostać wyłączone z promocji voucherowej, jeśli odpowiednie ograniczenie wynika z treści vouchera promocyjnego.

9.4 Kupony promocyjne można zrealizować wyłącznie przed zakończeniem procesu składania zamówienia. Późniejsza kompensacja nie jest możliwa.

9.5 W ramach jednego zamówienia można zrealizować tylko jeden kupon promocyjny.

9.6 Wartość towarów musi być co najmniej równa kwocie kuponu promocyjnego. Wszelkie pozostałe środki nie zostaną zwrócone przez sprzedawcę.

9.7 Jeśli wartość bonu promocyjnego nie jest wystarczająca do pokrycia zamówienia, można wybrać jedną z innych metod płatności oferowanych przez sprzedawcę w celu uregulowania różnicy.

9.8 Saldo bonu promocyjnego nie jest wypłacane w gotówce ani nie jest oprocentowane.

9.9 Kupon promocyjny nie zostanie zwrócony, jeśli klient zwróci towary opłacone w całości lub w części kuponem promocyjnym w ramach ustawowego prawa do odstąpienia od umowy.

9.10 Kupon promocyjny jest zbywalny. Sprzedawca może dokonać płatności ze skutkiem zwalniającym na rzecz odpowiedniego posiadacza, który zrealizuje kupon promocyjny w sklepie internetowym sprzedawcy. Nie ma to zastosowania, jeśli sprzedawca wie lub w wyniku rażącego zaniedbania nie wie o braku upoważnienia, niezdolności do czynności prawnych lub braku uprawnień do reprezentowania danego posiadacza.

10) Realizacja bonów podarunkowych

10.1 Bony, które można nabyć za pośrednictwem sklepu internetowego sprzedawcy (zwane dalej „bonami upominkowymi”), można zrealizować wyłącznie w sklepie internetowym sprzedawcy, chyba że na bonie podano inaczej.

10.2 Bony upominkowe i pozostałe środki na bonach upominkowych mogą być realizowane do końca trzeciego roku po roku, w którym bon został zakupiony. Pozostałe środki zostaną przyznane klientowi do daty wygaśnięcia bonu.

10.3 Bony upominkowe można zrealizować wyłącznie przed zakończeniem procesu składania zamówienia. Późniejsza kompensacja nie jest możliwa.

10.4 W ramach jednego zamówienia można zrealizować kilka bonów upominkowych.

10.5 Bony upominkowe mogą być wykorzystywane wyłącznie do zakupu towarów, a nie do zakupu kolejnych bonów upominkowych.

10.6 Jeśli wartość bonu upominkowego nie jest wystarczająca do pokrycia zamówienia, można wybrać jedną z innych metod płatności oferowanych przez sprzedawcę w celu uregulowania różnicy.

10.7 Saldo bonu upominkowego nie jest wypłacane w gotówce ani nie jest oprocentowane.

10.8 Bon upominkowy można przenosić. Sprzedawca może dokonać płatności ze skutkiem zwalniającym na rzecz odpowiedniego posiadacza, który zrealizuje bon upominkowy w sklepie internetowym sprzedawcy. Nie ma to zastosowania, jeśli sprzedawca wie lub w wyniku rażącego zaniedbania nie wie o braku upoważnienia, niezdolności do czynności prawnych lub braku uprawnień do reprezentacji danego posiadacza.

11) Prawo właściwe

Prawo Republiki Federalnej Niemiec ma zastosowanie do wszystkich stosunków prawnych między stronami, z wyłączeniem przepisów dotyczących międzynarodowej sprzedaży towarów. W przypadku konsumentów ten wybór prawa ma zastosowanie tylko w takim zakresie, w jakim ochrona przyznana przez bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa kraju, w którym konsument ma miejsce zwykłego pobytu, nie zostanie cofnięta.

12) Miejsce jurysdykcji

Jeśli klient działa jako kupiec, osoba prawna prawa publicznego lub specjalny fundusz prawa publicznego z siedzibą na terytorium Republiki Federalnej Niemiec, wyłącznym miejscem jurysdykcji dla wszystkich sporów wynikających z niniejszej umowy jest siedziba sprzedawcy. Jeśli klient ma miejsce zamieszkania poza terytorium Republiki Federalnej Niemiec, wyłącznym miejscem jurysdykcji dla wszystkich sporów wynikających z niniejszej umowy jest siedziba sprzedawcy, jeśli umowę lub roszczenia wynikające z umowy można przypisać działalności zawodowej lub handlowej klienta. W powyższych przypadkach sprzedający jest jednak w każdym przypadku uprawniony do odwołania się do sądu w miejscu prowadzenia działalności przez klienta.

13) Alternatywne metody rozwiązywania sporów

13.1 Komisja Europejska udostępnia platformę internetowego rozstrzygania sporów pod następującym adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr.
Platforma ta służy jako punkt kontaktowy do pozasądowego rozstrzygania sporów wynikających z internetowych umów kupna lub umów o świadczenie usług, w które zaangażowany jest konsument.

13.2 Sprzedawca nie jest zobowiązany ani nie chce uczestniczyć w procedurze rozstrzygania sporów przed komisją arbitrażową konsumentów.